Thursday 18 October 2012

False Labour?

,

AS SALAM..pagi uols?sihat ke semua..

Already Friday!!hampir weekend dah!!

Alhamdulillah..saya masih sihat dan masih menunggu baby to be delivered..

Nak citer pasal "False Labour".. yang boleh dikatakan almost every nite i've been through..and really made me uncomfortable and cranky..huhu..sebab ianya buat saya kompius..haha

Through my reading..actually "False Labour" ni kiranya contractions tipu2 yang memberi kita signal bahawa kita akan menghadapi true labour dalam masa terdekat dan selalunya berlaku semasa trimester akhir..

Tidak ramai yang mengalaminya..like me..saya hanya mengalaminya semasa pregnancy yg ke-4 ni je..tak pernah lagi rasa false labour ni since 33weeks yg lepas..huhu..

Memula memang rasa cuak sebab mesti ingat "eh..baby dah nak keluar dah ke?"..hehe..tapi bila dah selalu berlaku kat saya until my pregnancy approached 39 weeks...so dah jadi macam rilex je..

Fyi..False Labour ni agak sakit jugak..tu yang saya alami ye..sakit dia kadang2 sangat tak tertahan..rasa macam menstrual cramping..senggugut tuh..tp sakit lagi..huhu..tu yg sometimes cuak!huhu

Anda pernah alami?

Ada cara nak releasekan "False Labour" ni..antaranya ialah..

1) Take a walk.
2) False labor contractions often stop when you change position or get up and walk.
3) Get some sleep or rest.
4) Drink water.
5) Eat a snack or small meal.
6) Get a massage.

~sharing is caring~

Published with Blogger-droid v2.0.8

0 comments to “False Labour?”

Post a Comment